Та хүүхдийнхээ тоглож байх үеийн царайны хувирлыг ажиглаж байсан уу? Тэд дөрвөлжин блокийг дөрвөлжин нүхэнд багтаах эсвэл шидсэн бөмбөгийг шүүрч барих үедээ хэрхэн төвлөрч байгааг хараад та гайхах болно. Үүнээс харахад хүүхдийн тоглох цаг бол зөвхөн хөгжилдөх биш байдаг.
Хүүхэд хэрхэн тоглох, хүүхдүүдийг хөгжөөж, ертөнцийг танин мэдэх, нийгмийн болон сэтгэл хөдлөлийн ур чадвар эзэмших, хөгжиж буй тархийг идэвхжүүлэхэд туслах тоглоомуудыг хүүхдийн насны ангиллаар нь ялгаж болно.
Амьдралын эхний жилдээ тоглох нь бүхэлдээ хайгуулын ажил гэсэн үг. Хүүхдүүд таван мэдрэхүйгээ ашиглан хүрээлэн буй орчин дахь сонирхолтой шинэ ертөнцийг сурч мэддэг. Аливаа зүйл хатуу эсвэл зөөлөн мэдрэгдэж байна уу? Наалдамхай эсвэл арзгар гадаргуутай байна уу? Хэрэв би үүнийг унагавал энэ зүйлд юу тохиолдох вэ? Эсвэл долоож үзэх үү? Энэ насны хүүхдийн хөгжил нь аливаа зүйлийг "амталж" амаараа мэдрэх, сэгсрэх, цохих, унагаах зэргээс бүрддэг.
Хүүхдийн хөдөлгөөний шинэ ур чадвар хөгжих үйл явцад тоглоом нь илүү уялдаатай, цогц байдлаар нөлөөлдөг. Хөдөлгөөний ур чадвар гэдэг нь биеийн булчингийн хөдөлгөөнийг хамарсан үйлдлүүд юм. Жишээлбэл:
Нялх хүүхдэд тоглох нь ихэвчлэн ганцаарчилсан үйл явц байдаг боловч бусад нас ижил хүүхдүүдтэй зэрэгцэн тоглосноор, тэднийг дууриах үйлдлүүдийг хийж илүү хурдан суралцдаг байна.
Энэ үед та бол нялх хүүхдийнхээ хамгийн хайртай тоглогч байх болно. Та хүүхдийнхээ урд хүүхэлдэйг нь бүжиглүүлж, дуулуулж, түүнтэй ярьж буй мэтээр тоглуулж байсан уу? Тэр үед хүүхэд тань түүнийг барьж аваад амруугаа татах хариу үйлдэл үзүүлж байна уу?
Ийм төрлийн харилцаа нь нялх хүүхдэд хэл яриа, нийгмийн харилцаа, шалтгаан болон үр дагаврын талаар сурахад тусалдаг. Нялх хүүхдүүд хүрээлэн буй орчны зүйлүүд хоорондоо хэрхэн уялдаа холбоотой, хэрхэн амтлах, үнэрлэх, мэдрэх, сонсогдохыг ойлгож эхэлмэгц тэд хөгжлийнхөө дараагийн шатанд бэлэн болсон байдаг.
Хүүхдүүд юмсын үүргийг мэдэж эхэлнэ. Тэд блок өрөх, тоглоомон утсаар ярих, хүүхдийн аяганаас уух дуртай болдог. Дүрд орж тоглох ойлголтод суралцаж эхэлдэг. Таны бяцхан хүүхэд шөнө хүүхэлдэйтэйгээ хамт унтаж, тоглоомон галт тэргийг түлхэж байхдаа "чүү чүү" гэж дуугарч магадгүй юм. Энэ нь сургуулийн өмнөх насны хүүхдүүдийн тоглох үндэс суурийг бүрдүүлдэг.
Таны хөлд орж буй хүүхэд өнгө, хэлбэр дүрсийг ялгаж эхэлнэ. Тиймээс бяцхан гартаа барихад нь гэрэл гэгээтэй, өнгөлөг, хөгжилтэй тоглоомуудыг сонгоорой. Хоёр настайдаа ихэнх нялх хүүхдүүд бөмбөг өшиглөж, өнгийн харандаагаар сараачиж, дөрөв ба түүнээс дээш блокоор өндөр цамхаг босгож чаддаг болно. Гурван насандаа тэд энгийн паззл эвлүүлж, гурван дугуйтыг унаж сурдаг.
Бяцхан хүүхдүүд шинэ ур чадварыг эзэмшиж, эргэн тойрныхоо ертөнцийг хянах чадвартай болоход суралцаж байгаа тул олон давтах нь чухал байдаг.
Энэ насны хүүхдүүд тоглоом болон бусад зүйлсийг зориулалтын дагуу ашиглаж сурна. Гэхдээ тэд өөр боломжуудаар дүүрэн ертөнцийг төсөөлөх болно. Кофены ширээн дээр хаясан хөнжил нь нууц клубын байшин болж хувирдаг. Таниас баримлын шавраар хийсэн пиззагаа "амталж" өгөхийг хүсэх болно.
Сургуулийн өмнөх насны хүүхдийн хувьд дэлхий ертөнц хязгааргүй ид шидийн газар болж хувирдаг бөгөөд тэд энэ бүхний эзэн бөгөөд бүтээгчид юм. Олон хүүхдүүд өөрсдийгөө ид шидийн хүч чадалтай гэж боддог бөгөөд "мангасууд"-тай тулалдаж ялж чаддаг. Үүгээр ч зогсохгүй гүнж, үлгэрийн баатар эсвэл бусад хачин амьтад ч болж хувирах боломжтой юм шүү.
Ихэнхдээ сургуулийн өмнөх насны хүүхэд таныг уран зөгнөл рүү хөтөлж, хамт тоглохыг хүсэх болно. Яг энэ үеэр төсөөллийн найзууд гарч ирж магадгүй юм. Энэ төрлийн уран зөгнөлт тоглоом нь хүүхдүүдийн айдас, түгшүүр, итгэл найдвар, хүсэл мөрөөдлөө биелүүлэхэд тусалдаг тул тэдний хөгжилд маш чухал үүрэг гүйцэтгэдэг.
ХОЛБООТОЙ НИЙТЛЭЛ: ХҮҮХДИЙН ТӨЛӨВШИЛД НӨЛӨӨЛДӨГ ХҮЧИН ЗҮЙЛС
Дүрд орж тоглох нь илүү нарийн болж хувирдаг. Хүүхдүүдийн ертөнцийн талаарх мэдлэг илүү хөгжсөн тул сургуулийн өмнөх насны хүүхэд электрон хэрэгслүүд хэрхэн ажилладаг, эсвэл цахилгаан тоглоом хэрхэн ажиллуулахаа сайн мэддэг бол гайхах хэрэггүй юм.
Тоглоом нь өөрөө бие мах бодийн шинж чанартай болдог. Гүйх, үсрэх, харайх боломжтой байхад яагаад зүгээр л алхдаг юм бэ? гэж тэд гайхах болно.
Бага сургуулийн насны хүүхдүүд урьд өмнө хэзээ ч байгаагүйгээр амжилтад хүрдэг. Тэд хүрээлэн буй ертөнцийн талаарх ойлголтыг эзэмшиж, хөл бөмбөг тоглох эсвэл найзынхаа үсийг сүлжих гэх мэт ур чадварыг эзэмшдэг.
Энэ үе бол хүүхдийн авьяас, сонирхлыг татах үе юм. Үлгэр сонсох дуртай 4 настай хүүхэд унших дуртай болж магадгүй юм. Хөгжим сонсох дуртай 5 настай хүүхэд төгөлдөр хуур тоглохыг хүсэж магадгүй юм.
Хөдөлгөөний нарийн ур чадварын нэгэн адил бие бялдрын чадвар нь улам боловсронгуй болж хөгждөг. Хүүхдүүд хоёр дугуйтай дугуй унаж, тэшүүрээр гулгаж сурдаг. Гар урлал улам бүр нарийн болж, хүүхэд олон цагаар нөхөрлөлийн бугуйвч нэхэж эсвэл комик зураг зурж болох юм.
Үе тэнгийн харилцаа илүү чухал болж, танай хүүхэд тантай хамт байхаас илүү ангийнхантайгаа тоглох сонирхолтой байх магадлалтай. Гэхдээ хүүхэд тань нас бие гүйцсэн ч гэсэн та хамгийн чухал тоглогч хэвээр байгаа гэдгийг санаарай. Тиймээс хүүхэдтэйгээ ганцаарчилсан цагийг төлөвлөхийг хичээгээрэй. Гэр бүлийн тоглоомын үдэш бол бүгдийг нэгтгэх нэг арга юм.
Хүүхдүүд бага байхдаа хийж чадахгүй байсан шинэ адал явдлуудыг туршиж үзэх ба үүнд аюулгүй байдлыг хангах зорилгоор таны хяналт шаардлагатай.
Тоглоом бол хүүхдийг хөгжүүлэхэд туслах хэрэгсэл боловч эцэг эхчүүд бид үүнийг тэдэнд хэрхэн сургах оролцоо чухал юм шүү.
NCD Group-ийн бүтээн байгуулж буй хотын төв дахь хамгийн том ногоон байгууламж бүхий өндөр зэрэглэлийн 𝑽𝑬𝑮𝑨 𝑪𝒊𝒕𝒚 цогцолбор хотхоны дэлгэрэнгүй танилцуулгыг татаж авна уу.