NCD группийн мэдээллийн хуудас

Нэг ч такси эзэмшдэггүй дэлхийн хамгийн том такси компани

Written by NCD Group | 5/30/23 1:37 AM

Нэг ч таксигүй UBER н амжилт 
Компанийхаа эзэмшилд нэг ч такси эзэмшдэггүй мөртлөө дэлхийн хамгийн том таксины компани Uber бол өнөөдөр хамгийн амжилттай, хүлээн зөвшөөрөгдсөн компаниудын нэг юм. Тэд хэдхэн жилийн дотор уламжлалт таксины хэв маягийг эвдэж, зорчих тээврийн талаарх бидний сэтгэхүйд хувьсгал хийн, энэ салбарт нэр хүндтэй болсон. Гэхдээ тэд үүнийг яаж хийсэн бэ? Тэдний амжилтад ямар хүчин зүйл нөлөөлсөн бэ? Энэ блог нийтлэлд Uber яагаад зах зээлд давамгайлах хүч болсон зарим гол шалтгааныг дурдах болно.


Юуны өмнө Uber-ийн амжилт нь тэдний шинэлэг бизнесийн загвартай холбоотой байж болох юм. Унаа хайж байгаа хүмүүсийг жолооч нартай холбосон платформыг бий болгосноор тэд уламжлалт таксинаас илүү үр ашигтай, тохиромжтой хувилбарыг санал болгож чадсан. Энэ нь тэднийг технологийн хэрэглээтэй (жишээ нь GPS-ийн бодит цагийн хяналт, төлбөр тооцооны автомат боловсруулалт гэх мэт) хослуулан хэрэглэгчдэд хялбар, хэрэглэгчдэд ээлтэй хэрэглээг бий болгосон явдал юм. 
Uber-ийн амжилтын бас нэг чухал хүчин зүйл бол үйлчлүүлэгчдэд үзүүлэх үйлчилгээнд анхаарлаа хандуулсан явдал юм. Тэд анхнаасаа л үйлчлүүлэгч бүрийг аюулгүй, найдвартай, ая тухтай унаагаар хангахын төлөө байгаагаа илэрхийлдэг. Мөн тэд жолооч болон унаа хайж байгаа хүмүүс бие биенээ үнэлэх боломжийг олгодог үнэлгээний системийг нэвтрүүлсэн нь үйлчилгээний өндөр стандарт, хариуцлагатай байдлыг хангахад тусалсан. Хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжийг ийнхүү онцолсон нь хэрэглэгчдийн дунд итгэлцэл, үнэнч байдлыг бий болгоход тусалсан бөгөөд компанийн өсөлтийн гол хөдөлгөгч хүч болсон.

Мэдээжийн хэрэг, Uber-ийн амжилтын талаар тэдний давшингуй маркетинг, бизнесээ өргөжүүлэх, тэлэх стратегийг дурдахгүйгээр ярих нь утгагүй байх болно. Тэд зар сурталчилгаа, брендингийн ажилд ихээхэн хөрөнгө оруулалт хийсэн нь хүчтэй, танигдахуйц брэндийг бий болгоход тусалсан. Тэд мөн дэлхийн хэмжээнд шинэ зах зээл бий болгож бизнесээ өргөжүүлэх явцдаа олон сорилтуудтай нүүр тулж байсан бөгөөд уламжлалт хэв маягтай таксины компаниудын эсэргүүцэлтэй ч тулгарч байсан.  Гэвч тэдний эрсдэл хүлээх чадвар, хил хязгаарыг даван туулах хүсэл эрмэлзэл нь тэднийг өрсөлдөөнөөс түрүүлж, салбартаа тэргүүлэгч байр сууриа хадгалахад тусалсан.


2021 оны байдлаар Uber дэлхийн 69 орны 10,000 хотод үйл ажиллагаагаа явуулаад байна. Дэлхийн ийм олон хотод үйл ажиллагаагаа тэлэхэд тэдэнд багагүй хүндрэлүүд сорилтууд учирч байсан бөгөөд тэдгээрээс хамгийн хүнд сорилтууд нь аюулгүй байдал, хөдөлмөрийн харилцааны кэйсүүд байлаа. 
Дээрх сорилтууд хамгийн ихээр тулгарч байсан зах зээлүүд нь АНУ, Энэтхэг, Европ, Франц, Герман, Испани зэрэг байжээ. Эдгээрээс зарим оронд тэднийг эсэргүүцсэн жагсаал цуглаан хүртэл зохион байгуулагдаж байсан бөгөөд ихэвчлэн 1 таксиг ижил чиглэлд дундаа хэрэглэх практик дээр зарим орнуудын дотоод хууль эрх зүйн орчин, хүний эрх, аюулгүй байдал зэрэг эрх зүйн сорилтуудтай нүүр тулж байжээ.

Дүгнэж хэлэхэд, Uber-ийн амжилт нь шинэлэг бизнесийн загвар, үйлчлүүлэгч төвтэй арга барил, давшингуй маркетинг, бизнесээ өргөжүүлэх стратеги хосолсонтой холбоотой гэж үзэж болно. Энэ замд (аюулгүй байдал, хөдөлмөрийн харилцааг тойрсон олон маргааныг оролцуулан) саад бэрхшээл тулгарч байсан ч тэд эдгээр сорилтуудыг даван туулж, гайхалтай хурдацтай өссөөр байна. Та Uber-ийн шүтэн бишрэгч эсвэл шүүмжлэгч байсан ч тэд нийтийн тээврийн уламжлалт хэв маягийг гүн гүнзгий өөрчилсөн гэдгийг үгүйсгэх аргагүй бөгөөд тэдний бизнесийн өсөлт удаан үргэлжлэх нь тодорхой байна.