Хүүхдийн бие бялдар, тархины хөгжил нь нас наснаас шалтгаалан харилцан адилгүй байдаг. Тэрхүү онцлогт нь тохирсон сургалт, хөгжил, боловсролыг хүүхдэд олгох нь оюуны болон сэтгэл зүй, бие бялдар, гоо зүйн чадамжийн авах боломжийг өгдөг байна. Тодруулбал тархины хөгжлийг дэмжих, нөгөө талаас нийгмийн харилцаанд бие даасан байдлаар оролцох суурь аргачлал бол нас насанд тохирсон ачааллыг өгөх юм.
Хүний зан чанарыг төлөвшүүлдэг нийгмийн болон ёс суртахууны бүхий л зуршлууд төрсөн цагаас эхлэн бүрэлдэн бий болдог. /Absorb mind-номноос/ Суралцах үйл явц нь хүрээлэн буй орчноо даган дуурайх, үлгэрлэх байдлаар явагддаг гэдгийг мартаж болохгүй. Тэдний сонирхол, төлөвшил, айдас, хүсэл эрмэлзэл нь хүрээлэн буй орчин тэр дундаа асран хамгаалагчийн үг, үйлдэл, сонирхол дээр тулгуурлан бий болдог. Өөрөөр хэлбэл хүүхдийн энэ үе бол шууд эцэг эх, асран хамгаалагчийн тусгал юм.
Иймээс бага сургуулиас их сургууль хүртэл цаашлаад бүхий л амьдралд нь томоохон дэмжлэг болох бие даах, асуудал шийдвэрлэх, бэрхшээлийг даван туулах чадварыг 0-6 насанд суулгах хэрэгтэй.
Зөв цагийн хуваарь, асран хамгаалагчийн анхаарал халамж хамгийн чухал зүйл юм.
Нийт амьдралын эхний 10 жилд тархи насанд хүрсэн хүнийхээс хоёр дахин илүү идэвхтэй байдаг. 6-7 наснаас аливаа зүйлсийн учир шалтгааныг эрэлхийлж эхэлдэг. Бие махбод, физиологийн хувьд илүү хүчтэй болдог. Зөв, буруу болон ёс зүйн мэдрэмж нь түлхүү ажилладаг. Энэ үед хүүхэдтэйгээ сайтар ярилцах, нийгмийн хэм хэмжээ болон бусдын ялгаатай байдлыг хүлээн зөвшөөрөхийг ойлгуулах нь чухал.
ХОЛБООТОЙ НИЙТЛЭЛ: ХҮҮХДИЙН АВЪЯАС ЧАДВАРЫг НЭЭХ 10 АРГА
Нэгдүгээр ангид орж өмнөх жилүүдээс илүү ачаалал нэмэгддэг ч уг ачааллыг хүүхэд хангалттай даах чадвартай байдаг. Гэхдээ бага ангийн хүүхдүүдийн хувьд цэцэрлэгийн насанд эзэмшсэн харилцааны болон академик чадварыг бататгахын тулд нийгмийн болоод биеийн хөгжлийг түлхүү анхаарах шаардлагатай.
Өмнөх жилүүдэд та хүүхдийнхээ өмнөөс шийдвэр гаргаж нэмэлт дугуйланд хамруулж байсан бол одоо хүүхдээ сонсож, хүсэл сонирхлыг нь хүндэтгэж үзэх хэрэгтэй. Тэд өөрсдийгөө илүү бие даасан бие хүн гэж үзэж эхэлдэг бөгөөд нийгмийн эд эс гэдгээ ойлгож эхэлдэг. Хувийн орон зай, найз нөхөд, нийгэмд эзлэх байр сууриа маш чухалд тооцогддог үе юм.
Хүүхэд төдийгүй асран хамгаалагчийн хувьд ирээдүйн боловсрол, их сургуулийн асуудал чухалд тооцогддог. Гэхдээ тархи болоод бие физиологид үүсэж буй дааврын нөлөөллийг бодолцон хичээл, чөлөөт цагийн тэнцвэрийг олох нь чухал. Тэдний тархи илүү хийсвэрлэн бодож, уран сэтгэмж, мэдлэгтэй таамаглал дэвшүүлэх, баримтыг эрэмбэлэх чадвар нэмэгдэж, үйлдлийн үр дагаврыг өнөөдөр төдийгүй, холын ухаанаар ойлгож байдаг. Ирээдүйн өөрсдийн зорилгоо тодорхойлж эхэлдэг ба бусдын санал бодлыг харгалзан үзэх боловч өөрсдөө шийдвэр гаргах түгээмэл байдаг.
Бага насандаа хэдий хэмжээний ачаалал даана томрох тусам түүнд дасан зохицох чадвар нэмэгддэг. Тиймээс хүүхдийнхээ онцлогт тохирсон ажлуудыг даалгах, тархи болоод бие махбодын хөгжлийг дэмжих нь чухал юм. Мэдээж хамгийн чухал нь асран хамгаалагчийн хүүхдэдээ зарцуулж буй цаг гэдгийг мартаж болохгүй.